Czym jest i na czym polega?
Detailing samochodowy to bardzo szczegółowy proces kompleksowego czyszczenia, renowacji oraz konserwacji auta bądź jego elementów zewnętrznych i wewnętrznych w celu podniesienia estetyki a tak że przedłużenia jego żywotności oraz przez co zwiększenia wartości rynkowej auta.
Detailing wewnętrzny
Detailing wnętrza obejmuje czyszczenie, regenerację i konserwację przestrzeni pasażerskiej oraz bagażnika. Główne procesy wykonywane podczas detailingu wnętrza polegają na czyszczeniu elementów tapicerskich ( regeneracja skóry ), podsufitki, kokpitu i wszelkich elementów plastikowych i metalowych.
Detailing zewnętrzny
Detailing karoserii auta obejmuję regenerację i konserwację powłoki lakierniczej, kół, szyb oraz elementów chromowanych. Regeneracja lakieru jest jednym z najważniejszych i najbardziej efektownych procesów detailingowych.
Oczyszczenie karoserii prowadzi do usunięcia wszelkich obcych cząsteczek z powierzchni zewnętrznych poprzez użycie środków chemicznych, wody i glinki samochodowej.
W rama detailingu wykonujemy proces polerowania powłoki lakierniczej przy użyciu padów i bardzo wysokiej jakości past polerskich. Polerowanie lakieru powoduje usunięcie rys z warstw lakieru bezbarwnego, drobnych utlenień, niewielkich wżerów pochodzenia organicznego i innych niedoskonałości lakieru.
Konserwacja karoserii polega na nałożeniu ochronnej warstwy składającej się z nano-cząsteczek i komponentów odpychających lub specjalnego wosku zabezpieczającego karoserię przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych i przywieraniu obcych cząsteczek.
Dodatkowo proponujemy polerowanie szyb w tym drobnych rys i zmatowień, szkieł reflektorów i lamp tylnych. Polecamy również aplikację powłok hydrofobowych. Zapewniają one samooczyszczanie szyb pojazdu z wody pod wpływem pędu powietrza a także ułatwiają późniejsze czyszczenie.
Od wewnątrz proponujemy zabezpieczenie szkła przed parowaniem.
To warto wiedzieć
Współczesne lakiery samochodowe są bardzo miękkie i są podatne na zarysowania. Z jednej strony cecha ta zabezpiecza lakier przed pęknięciem w przypadku uderzeń i wgnieceń, a z drugiej niestety powoduje powstawanie rys nawet po kilkukrotnym odwiedzeniu myjni. Rysy widać przy oglądaniu powierzchni lakieru pod słońce lub punktowe światło jako charakterystyczne koncentryczne kręgi.