Czym jest Car Wrap Poland 

Profilem marki Car Wrap Poland jest zmiana koloru aut oraz ich stylizacja poprzez oklejanie folią. Do usługi oklejania aut oferujemy również renowację i lakierowanie felg, przyciemnianie szyb i zabezpieczenie bezbarwną folią poliuretanową lakieru auta przed uszkodzeniami wynikającymi z jego użytkowania.

Dla ochrony lakieru, estetyki, a może reklamowo – jakie są główne przyczyny oklejania samochodów przez klientów?

Przyczyn jest wiele jak kolorów we wzorniku. Głównym powodem zmiany koloru bądź zrobienia czegoś z autem jest chęć wyróżnienia się pośród innych aut. Chęć pokazania części swojej osobowości poprzez swoje auto.

Czy klienci oklejają zazwyczaj tylko samochody używane czy również nowe prosto z salonu?

W tym przypadku nie ma zasady. Zmieniamy kolor aut nowych oraz używanych. Dużo klientów przez cały czas posiadania auta zmienia jego kolor po roku bądź dwóch, tak dla odświeżenia. W przypadku folii ochronnych to zdecydowana większość to auta nowe bądź do roku.

Jak wygląda i ile trwa proces przygotowania auta do oklejenia i samego oklejania?

Proces przygotowania i oklejania jest różny. Zawsze najważniejsze jest aby folia po skończonym oklejaniu przypominała jak najbardziej lakier auta. Najważniejsze jest tutaj przygotowanie powierzchni. Auta które posiadają ubytki w lakierze bądź ogniska korozji muszą zostać przygotowane przez detailera albo lakiernika aby lakier auta był idealnie gładki. Po takich zabiegach każde auta demontujemy z części utrudniających estetyczną zmianą koloru. Z takiego auta podstawowo demontowane są zderzaki, klamki, lusterka i progi. Jeżeli przeprowadzamy realizację oklejania wraz z wnękami to usuwamy z auta też drzwi i całe ich elementy ( boczki ). Dopiero po takim demontażu zabieramy się za aplikację folii. Średni czas na zmianę koloru auta bez wnęk to ok 4/5 dni a z wnękami ok 6 dni.

Ile średnio kosztuje i trwa oklejenie samochodu małego, średniego i dużego?

Tu nigdy nie będzie jednolitej ceny. Co firma to inne ceny za usługę. Orientacyjnie mogę napisać że średnio od 4500 do 6000 zł netto.

Ale każda wycena jest oparta o trudność auta i wybraną przez klienta folię.

Czy proces oklejania jest trudny? Które elementy auta trzeba rozebrać do oklejania?

Może samo oklejanie nie jest trudne ale na pewno wymaga cierpliwości przy wykańczaniu elementów i doświadczenia w pracy z takim materiałem jakim jest folią dedykowana do zmiany koloru samochodu. Różne folie to różne wymagania przy jej aplikacji.

Jak pisałem wyżej, chcąc uzyskać doskonałość w oklejaniu lepiej jest zdemontować więcej, tak aby folię wykończyć w miejscach które będą później zasłonięte przez np atrapę na zderzaku bądź lampę. Więc im więcej tym lepiej.

Jak rozpoznać najczęstsze błędy podczas oklejania auta.

Raczej doświadczenie osoby która okleja auta. Zawsze uwagę przykuwają szczegóły tak samo w tym przypadku klient zwraca uwagę na wykończenie drobnych miejsc, klamek, lusterek bądź rogów. W takich miejscach widać czy aplikator przyłożył się swojej pracy czy nie.

Jak wybrać folię dla siebie, tak aby potem nie żałować. Czym się kierować.

Zdecydowanie gustem. Ale z doświadczenia wiem że nawet nie trafione kolory robią wrażenie na właścicielu auta, fakt że po czasie są rozklejane jak już jest ostateczna decyzja w jakim kolorze folii samochód ma się prezentować 🙂

Jakie są różnice jakościowe w dostawcach folii do oklejania? Czy to zauważalne różnice jakościowe dla klienta?

Wg mnie dla klienta nie jest to zauważalne. Klient widzi kolor i rodzaj ( mat, satyna, połysk ). Natomiast my, osoby które mają styczność z folią przy zmianie koloru widzą ogromne różnice w foliach. Co producent to inne właściwości folii. Różnią się siłą kleju, poddawaniem na rozciąganie, regenerację itp. Uważam że żadna folia nie jest idealnie doskonała, nie ma jednego producenta który rozwiązał wszystkie problemy i dał same ułatwienia dla aplikatora.

Jakie folie cieszą się największą popularnością? Raczej stonowane czy mocno krzykliwe? Czy jest jakaś moda?

Co okres to inna moda. Bardzo dużo realizacji mieliśmy w kolorach czarna satyna i 3 odcienie szarego matu. Bardziej odważniejsze mogliśmy zrealizować na motocyklu gdzie użyliśmy 3 metalizowane kolory które genialnie wyglądały na pełnym słońcu.

Najdziwniejsza folia, jaką do tej pory kleiliście na samochód na życzenie klienta.

Chrom. Może nie najdziwniejsza ale na pewno najtrudniejsza. Folia wymaga ogromnej uwagi i doświadczenia w oklejaniu. Cena za usługę jest tak ogromna że mało kto pozwala sobie na takie urozmaicenie.

Czy folię można w łatwy sposób zdjąć bez śladów na lakierze?

Tak. Ale zawsze uczulamy że auto musi posiadać oryginalny lakier. Sam producent daje gwarancję na bezinwazyjne usunięcie folii bez uszkodzenia lakieru jeżeli ten jest oryginalny. Po takim rozklejeniu można od razu wyjechać autem. Po folii wylewanej nie pozostaje na lakierze klej od niej ani inne ślady.

Kiedy lepiej nie kleić folii na aucie?

Kiedy stan lakieru auta jest marny. Odpryski, rysy, ogniska korozji. Folia przyjmie każdy kształt więc te niedoskonałości na pewno wyjdą i wszystko jak było tak będzie widoczne tylko że zakryte folią.

Czy folia pomaga np. zabezpieczyć nadwozie przed korozją?

Tak. Folia chroni lakier auta przez wpływem zewnętrznych warunków atmosferycznych i promieniowaniem UV.

Jak uzupełnia się ubytki lub rysy na foliach? Czy trzeba oklejać od nowa cały element?

Folia prócz nowego wyglądu ma chronić lakier przed drobnymi uszkodzeniami. W wyniku jej uszkodzenia wystarczy wymienić uszkodzony element.

Jak wygląda mycie auta oklejonego, czego unikać?

Unikać należy przede wszystkim myjni szczotkowych które rysują lakier. Folię pielęgnuję się dokładnie tak samo jak normalny lakier.

Czy folię można jakoś regenerować po latach, tak jak np. glinkuje i woskuje się lakier?

Aby zachować dobry wygląd folii zalecam profilaktykę. Zabezpieczenie w postaci ceramiki ułatwi czyszczenie folii i uodporni przed trudnymi zabrudzeniami, powłoka uchroni też w pewnym stopniu folię przez drobnymi uszkodzeniami.